Investice vložená do webu se musí několikanásobně vrátit.
Tvorba webu proto zahrnuje optimalizaci pro vyhledávače a klade důraz na konverzi
návštěvníků na zákazníky.
Profesionální design webové stránky zvyšuje důvěryhodnost
Uživatelé internetu mají tendenci spojovat kvalitu vzhledu
webové stránky s kvalitou informací, výrobků nebo služeb, které stránka nabízí.
Jednoduché a přitom přehledné webové stránky jsou přijatelné, stránky obsahující
četné, ale navzájem nesladěné grafické prvky, nikoliv.
Rušivě působící barevné kontrasty naznačí, že webové stránky nejsou dílem profesionála.
Někdy je však možné takové kontrasty vytvořit záměrně, za konkrétním účelem.
Veškerá grafika by měla být do webové stránky vložena z nějakého důvodu
a ne proto, že je třeba zaplnit volné místo.
Odbytou práci prozradí i nejednotné nebo nevhodné použití fontů písma.
Koníčkem amatérů je tvorba různých pohyblivých ikonek a animací založených na javascriptu.
Takové webové stránky působí levným dojmem.
Nevhodné jsou ale i kvalitní animace (flash), pokud trvají příliš dlouho nebo pokud se nedají přerušit.
Designer je obvykle navrhne, aby zalichotil firmě, která si webové stránky objednala.
Zákazník se ale nechce zbytečně zdržovat, hledá služby nebo informace.
Nepřehledné a chaotické rozvržení webové stránky způsobí, že
se uživatel nedokáže zorientovat a web pravděpodobně opustí.
Pevně daná velikost textu odradí nejen zrakově postižené uživatele.
Internetově "gramotnější" uživatelé odhalí, když webové stránky špatně využívají velikosti obrazovky.
Webové stránky by rozhodně neměly být navržené pro jeden konkrétní prohlížeč.
Dílo zkázy pak dokoná nápis "Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer",
který vyvolá v uživateli dojem, že majitel webu
neměl dostatek financí na schopného web-designera.